logo
Київський національний
торговельно-економічний
університет
Київський національний
торговельно-економічний
університет
logo
Київський національний
торговельно-економічний
університет
img

Щоденник IX Консумерського фестивалю. «Реформування системи захисту прав споживачів: імітація та профанація?»

Загальна інформація

 14 березня 2017 року в Київському національному торговельно-економічному університеті в рамках IX Консумерського фестивалю відбувся круглий стіл на тему «Реформування системи захисту прав споживачів: імітація та профанація?».

Учасниками заходу стали представники Кабінету Міністрів України, Мінекономрозвитку, Мінагрополітики, Держпродспоживслужби, інших органів виконавчої влади, громадських організацій споживачів, наукових, освітніх установ, бізнес-структур, виробників, сфери туризму, логістики, торгівлі, інші.

Президент Всеукраїнської федерації споживачів «ПУЛЬС», перший проректор КНТЕУ Притульська Наталія Володимирівна звернулася до учасників круглого столу, закликаючи їх до активної співпраці: «Сьогодні, коли в Україні відбувається систематичне порушення та недотримання законів і угод, зокрема Конституції України, Стратегії сталого розвитку «Україна-2020», Угоди між Україною та ЄС, які покликані захищати інтереси споживача, а сам Закон «Про захист прав споживачів» спотворено, необхідно консолідувати зусилля, окреслити конкретні проблеми та надати уряду конструктивні пропозиції щодо їх вирішення».

Наталія Володимирівна Бородачова, віце-президент з питань міжнародного співробітництва Всеукраїнської федерації споживачів «Пульс», проінформувала присутніх про останні рішення уряду, які свідомо порушують права споживача та не захищають його інтереси. «Основний документ, посилаючись на який, ми вимагаємо від влади дотримуватися всіх його позицій - це Угода про асоціацію Україна-ЄС. Споживач свідомо усунутий від процесу, коли відбувається наступ недоброчесного бізнесу на його законні права, та який набув системного характеру за погодженням влади. Закон «Про захист прав споживачів» більше неспроможний захищати права та інтереси громадськості», - сказала Наталя Володимирівна.

Стиренко Лілія Миколаївна, т.в.о. заступника голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, зазначила: «Для реформування Закону «Про захист прав споживачів» має бути створена багаторівнева комплексна система, яка повинна контролювати всі органи та підприємства, приймаючи рішення щодо захисту споживача. Необхідно посилювати співпрацю між громадськими організаціями та державою. Адже громадськість сьогодні є тою рушійною силою, що розуміє та піднімає питання і проблематику захисту прав споживачів». 

Гуліч Марія Павлівна, завідувач лабораторії гігієни харчування державної установи «Інститут гігієни та медичної екології ім. О.М. Марзєєва НАМНУ», підкреслила: «Будь-яка проблема споживача харчових продуктів закінчується проблемами його здоров’я. Це відбувається тому, що в Україні останнім часом не дотримуються жодних санітарних норм. Сьогодні замість якісної харчової продукції ми маємо фальсифікати, сурогати та продукти, що містять шкідливі домішки. Дуже важливо, щоб контроль за якістю харчової продукції мали здійснювати лише лікарі. На жаль, сьогодні в Україні немає жодного контролюючого органу, що регламентовано урядовими законами».

Ліптуга Іван Леонідович, директор департаменту туризму та курортів Мінекономрозвитку України, розповів про проблеми захисту інтересів споживача у вітчизняній туристичній галузі, що зроблено на шляху до їх вирішення та перешкоди в цьому процесі.

Дарков Василь Миколайович, голова Правління Громадської організації споживачів страхових послуг «Страховий захист», озвучив свою жорстку позицію: «Найголовніше сьогодні – перейти від етапу прохання до етапу висування вимог до влади, а наступний етап – взяти цю владу в свої руки, об’єднавши всі громадські організації в консолідований орган, що буде представляти інтереси споживача України в ланцюгу «споживач-бізнес-влада».

Студенти КНТЕУ, активісти Всеукраїнського руху «Молодь за права споживачів», ознайомили учасників круглого столу з результатами моніторингу інтернет-магазинів. Загалом було досліджено 50 сайтів, на основі аналізу яких студенти визначили основні проблеми електронної комерції та споживачів, що користуються послугами інтернет-магазинів.

Учасники круглого столу намагалися дослідити проблеми захисту прав споживачів та напрями їх подолання, необхідні заходи й дії громадськості та уряду, пошук взаєморозуміння між ними. За результатами круглого столу було затверджено резолюцію з такими вимогами громадськості, адресованими уряду:

  • початок і прискорення здійснення реформи системи захисту прав споживачів із залученням експертів;
  • дотримання Закону України «Про захист прав споживачів», який повинен мати статус особливого закону, вдосконалення та адаптація його до відповідного законодавства ЄС;
  • введення посади Омбудсмена з питань захисту прав споживачів із представників споживчої громадськості;
  • дотримання положень «ХАРТІЇ захисту прав споживачів» та ін.

14.03.2017
42265
668
остання редакція 15.03.2017
Vega